Dumma dag

Idag har det hänt två väldigt dumma saker.

1. Det stod en artikel i DN om att kvinnorna som jobbar i regeringskansliet tjänar i genomsnitt 5500 kr mindre än männen per månad. Detta är alltså de kvinnor och män som ska representera svenska folket, vara förebilder, och jobba för att det inte ska vara så här.
Jämställdhetsministern Nyamko Sabini vägrar uttala sig. Detta är skandal. Jag blir arg och ledsen när jag läser sånt här. Att inte ens ledarna och bestämmarna i vårt land står för vad de säger, och när det framdagas, inte ens vill kännas vid anklagelserna. Sorgligt. 

2. Min pojke åkte härifrån igen. Han kom i måndags och nu är han borta igen. Tre veckor tills jag får se honom nästa gång. 
   Jaja, jag vet att ingen bryr sig,  men jag måste få klaga lite också. Jag är bara människa (dock en väldigt bra sådan). 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0