Växter

Jag är väldigt stolt över mig själv. I våras tog jag och min kära styvmor nämligen och planterade en massa trevliga, matvänliga växter, och snart kommer vi få lön för mödan.

Lök, spenat och ruccola har vi fått, fast ruccolan och spenaten har rådjuren och nåt annat kryp gett sig på, så dem är den inte så mkt kvar av. En ordentlig basilikaplanta har vi också. Tre ståtliga tomatplantor har vi också, med små söta gula blommor. Tyvätt lyser de flesta flygfän med sin frånvaro i år, så vi är lite oroliga över om det kommer några tomater ändå.

Sen har vi min favorit. Jag vill lägga upp bilder, men har som sagt inte internet hemma. Jag planterade en succini-planta och på den växer det nu en succini (hur stavas det). Den är ca en dm lång, grön och glänsande och oerhört vacker. Om en vecka ska den skördas, för då åker jag, och jag ska minsann smaka på den innan jag åker. Den växer ändå fort, så den är nog stor och präktig tills dess.

Och helt ekologisk, närodlad, färsk och fräsh och odlad med kärlek!
Kommentarer
Postat av: Tilda

duktigt :p

2007-07-17 @ 21:19:07
URL: http://Ttildus.blogg.se
Postat av: sofie

hejhej=)
har tyvärr inte längre kvar min "gamla" blogg, har förflyttat mig till tjejsajten, börja om från början på nått sätt:) men jag vill ju själklart inte mista dig som läsare, så fortsätt gärna att titta och kommentera i min ny blogg:
http://soffiy.tjejsajten.se

2007-08-25 @ 11:59:43
URL: http://soffiy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0