Hemfärden

Tänkte att jag kunde berätta lite om hur jag kom hem också. Jag skulle inte vara jag om jag inte lyckades snurra till något. Allt gick bra, jag kom av bussen, ingen hade stulit min cykel, det regnade, nyckeln passade, jag ramlade inte, och blev inte lika trött som på vägen dit.

Vad som hände var konstiga tankar i mitt huvud. Jag fick för mig att jag var förföljd. Det var någonting inne i skogen som följde efter mig hela vägen, kollade på mig, och om jag klev av cykeln skulle den meddela sina vänner och så skulle de äta upp mig.

Vad kan det vara hon trodde fanns i skogen, tänker ni nu. Grävlinga, björnar, vargar, vildsvin, köttätande råddjur? Nej nej, så lätt är det inte. Det var såna hära:

 
Direkt hämtade ur Jurassic Park (dom små som attackerar tjockisen). Jag fick för mig att man gjort om området där jag bor till en dinopark och att små elaka varelser ur denna film sprang omkring i skogen och bara väntade på att få äta upp mig. Jag som inte ens sett filmen på säkert 10 år.

Jag blev i alla fall jätterädd, cyklade på utav bara fan, mina mjölksyriga ben till trots, och kom hem välbehållen och bitmärks fri. Men jag har svårt att få ut bilden ur huvudet. Små dinosaurier. Bara en linjal höga. Och de skulle döda mig om jag klev av cykeln. Det hade varit mycket obehagligt.
Kommentarer
Postat av: C

Och jag som trodde att jag knäpp när jag fick för mig att en svart panter smög på mig mitt i sverige...:)

2008-04-27 @ 20:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0