Honestly?

http://www.forskning.se/images/armpit.jpg

Skulle den där vara så mycket fulare än en rakad armhåla. Jag tycker inte det, verkligen inte. Jag tycker den är vacker.

Jag menar verkligen inte att klanka ner på folk som rakar armhålorna här, det är var och ens fria val. Trodde jag, ända tills jag försökte låta bli. Då blev det svårare, det är inte accepterat för tjejer i dagens samhälle. Förläget kniper jag armarna mot kroppen medan till och med de människor som kallar sig sina vänner säger "håriga armhålor, det är ju inte snyggt. Vill du låna en rakhyvel".

Och när man försöker förklara situationen får man höra "jaha... ja det är ju upp till dig men..."
Man känner sig inte direkt peppad. Det är det jag menar. Det fria valet går ut på att välja att raka armhålorna eller ensam gå mot strömmen i en våg av kommentarer. Jag känner bara några tjejer som inte rakar sina armhålor, men jag ser upp till dom för det. Verkligen. Starkt jobbat!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0