Produktiv morgon.

Idag gick jag upp klockan halv åtta på min lediga dag för att hinna städa mitt rum inför imorgon då min mottagning är. Sen ska jag baka tårta och åka på två andra kompisars mottagningar.

Men för fem minuter sen när jag stod och fönade håret så slog mig en fråga. Varför? varför har vi mottagningar? Är det för att vi är stolta över att vi hållt ut i tre år. är det för presenterna, är det för tårtan?

Och om vi nu ska ha mottagning, varför är det så viktigt att mitt rum är rent? Alla som kommer känner mig ändå. alla är där för att fira mig. Vad spelar det för roll om jag inte städar rummet? Det är inte som att någon kommer säga :" här ligger en dammråtta, fy fan" och ta sitt pick och pack och dra utan att ens smaka på tårtan. Antagligen kommer inte ens någon att gå in i mitt rum. Så varför städar jag?

Finns det någon som kan svara på detta?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0