Stickning!

Ååh jag suger på att sticka. För två år sen stickade jag en svart-rosa halsduk till mig själv. Den blev bra, och tog bara ett halvår att göra. Min gudfar gillade den, och vi började skämta om att jag skulle sticka en helrosa till honom. Han fyllde 50 i februari. Jag började sticka i september. Sedan visade det sig att hans 50-årskalas var nu på lördag, fyra månader senare. Phew tänkte jag, nu hinner jag sticka.

Det är nu två dagar kvar till kalaset. Jag har inte ens stickat två dm. Jag måste sticka, dygnet runt, och jävligt fort. Tusan också! jag som är jättedålig på att sticka, det går jättelångsamt och jag har redan tappat tre maskor. hjälp!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0