The man who sold the world

Den här låten spelas mycket hemma hos mig. I den här versionen, såklart, då den här versionen är den bästa. Ibland spelas den jättemycket, och sen blir det tyst ett tag men vad som än händer kommer jag alltid tillbaks till den här låten efter ett tag.

Det är en grym låt.

Här är orginalet. Tro det eller ej. Nirvana gjorde en cover. Så är det.

Och det är viktigt att man vet det. För många vet inte, och då kan man glänsa med sina musikkunskaper. Dessutom missar han så mycket cred när alla går omkring utan att veta att han ens har en koppling till låten.

Det finns till och med en skiva med samma namn.

Eftersom det finns så mycket dumma människor i världen tänker jag inte skriva ut namnet på orginalartisten här. Om ni lyssnar på låten och tittar på videon bör ni se vem det är.

Så nu kommer det ultimata testet! Vet du vem det är?

För de som inte vet kommer jag nog avslöja det senare...

Kommentarer
Postat av: Amina

Ja det låter faktiskt inte helt fel!JAg ska helt klart ge det en ärlig chans!Trevlig kväll

2007-11-08 @ 22:05:18
URL: http://aminatheresa.blogg.se
Postat av: Erik

David Bowie? :-P

2007-11-09 @ 15:57:04
URL: http://erektion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0