10 000 dollar om du ljuger så världen går under

I början av 2007 gavs en rapport ut av FN, en rapport som handlar om klimathotet. Den är ansedd vara den viktigaste och mest respekterade rapporten hittils.

Tyvärr finns det ett företag som heter ExxonMobil. ExxonMobil har ett nära sammarbete med Bush-administration, alltså USA ledning. ExxonMobil erbjuder bland annt 10 000 dollar, resekostnader mm till forskare som i sina rapporter motsäger eller smutskastar FNs rapport.

Vilka bajshuvuden! Det här är varför så många inte tar klimathotet på allvar, forskningen blir korrumperad.


Så här tänker jag att dom resonerar ungefär:
"If you lie for the world and destroy your reputation, we will give you money, so we can make more money. Nobody cares about the truth anyways."

Nu är jag arg!
Kommentarer
Postat av: Helen

Håller med dig, vilka rötägg det finns!'
ja visst är Nemi härlig :)

2007-10-01 @ 20:30:13
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: anna

jag fattar verkligen inte
hur man ens kan börja att ifrågasätta klimathotet och detta..det är ju så uppenbart att det är nåt fel!
Ingefärsteet rekommenderar jag verkligen! dricker det dagligen! och nu gillar även sambon det!
kram

2007-10-01 @ 21:22:06
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Hanna

Aha, rom och cola är jag inte så förtjust i. Men Bacardi Razz är smaskens!

2007-10-01 @ 23:39:14
URL: http://mshanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0