En eftermiddag i solen

Har tillbringat hela eftermiddagen på en hadduk i solen i trädgården. Jag känner hur armarna, nacken och halsen börjar bränna mer och mer, samtidigt som t-shortmärkena blir tydligare och tydligare.

Idag har det verkligen varit sommar.

Ett tag kom den nya Au-pairen i Matildas familj över. Hon som tog Matildas plats alltså. Eftersom jag hade bestämt mig för att bli kompis med henne så bjöd jag tillbaks henne ikväll för middag och film.

Tyvärr var det först efter detta som jag upptäckte att hon var skittråkig. Vad har jag gemensamt med en 30-årig finsk, humorbefriad hälsofreak?

Så nu undrar jag... Har ni några smarta tips på hur jag slipper undan middagen och filmen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0