En käftsmäll på tåget

Låt mig börja med vad som hände i tisdags kväll.

Det blir inte helt kronologiskt det här, men ändå...

Hursomhelst så hade jag på kvällen varit inne i stan, och vid halv tolv satte jag, Jenny, Matilda och Elin oss på tåget tillbaka till min lilla by.  Vad vi gjorde i stan kommer senare.

Bredvid Jenny och Matilda sitter två killar i 15-16års åldern, och spelar odräglig musik från högsta volym från sin mp3-telefon. Alltså, riktigt högt och riktigt dåligt.

Vi sitter där lite halvirriterade alla fyra. Och vi sitter och pratar svenska med varandra, och ser att de kollar på oss. Alltså inte spanar in oss, utan mer spanar in Jenny och Matildas hamburgare, och tittar konstigt på oss.

Efter ca 20 minuter får vi nog, och Jenny ber dem snällt att sänka volymen. Hon säger det på engelska, varpå snubben ger henne en jättekonstig blick och säger med otrevlig röst "je ne comprends pas! Ta Mère!" Vilket betyder "jag förstår inte! Din mamma!" och han sa det ganska aggressivt.

Vi forstätter prata med varandra, men vi hör hur snubben fortsätter, och säger massa saker om Jennys mamma, riktigt riktigt fula saker. Vi berättar, på franska, att vi förstår vad han säger, men han fortsätter ändå.

Efter att vi suttit och lyssnat på när han sagt sjukt elaka saker om Jenny och hennes mamma i typ tio minuter, så får Jenny till sist nog. Hon säger, på svenska, en endaste liten grejj, direktöversatte en av de sakerna han hade sagt vilket var typ "Din mamma är också en smutsig h*ra som går på gatan". Han hade sagt väldigt mycket mer än så.

Han frågade då om hon hade sagt något om hans mamma. Ärlig och modig som Jenny är svarade hon ja. Sen gick allt fort. Han ställde sig upp och klippte till henne rätt i fejjan. Inte med knytnäven som tur var, men det lämnade väldiga märken på hennes kind som satt kvar en stund. Och hennes glasögon for typ tre meter, in i en vägg, så ett glas åkte ut. Var inte oroliga, det var inte slipade glas.

Självklart blev vi alla väldigt chockade. Ingen hade förväntat sig att den okända killen skulle göra något sådant.

Som tur var ko killen i fyran bakom och hämtade snubben och hans kompis. Vi fick tillbaks både glasögonen och glaset av kompisen (som såg lite rädd ut). Snubben som slagit Jenny satt bakom oss och fortsatte snacka skit om Jenny och hennes morsa.

När de gick av önskade kompisen oss en trevlig vistelse i frankrike. Snubben pekade finger åt oss.

Jag lovar när jag säger att jag aldrig varit med om något liknande. Stackars lilla pojke som så desperat var ute efter bråk att han förolämpar en äldre okänd tjej, tills hon till sist öppnar munnen och försvarar sig, och då klipper till. Framtiden ser nog inte ljus ut för honom.




Kommentarer
Postat av: Toffs

Vilken otrevlig händelse. Och fan vad arg jag hade blivit...huvva...

2008-04-11 @ 08:46:21
URL: http://gilgamesh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0