En typisk sån där ensam hemma-sak

Det är vad jag gör just nu!

Jag har nämligen tagit med min dator ner i köket, lyssnat på musik och bloggat samtidigt som jag har lagat mat, och just i denna stund sitter jag och tuggar i mig en stor bit broccoli.

Så härligt att lyssna på musik medan man lagar mat, här har vi ingen spelare i köket så det går inte. Men släpar man ner datorn så!

Dessutom blev det en gammal ingeborg-klassiker till middag.

Pasta med broccoli och ädelostsås.

Här är receptet.

Sätt på pasta.

Ta och skär upp en broccoli i små "tugg-stora" bitar och koka den lite lätt.

Smält en liten klick smör i en kastrull. Man kan även ha i lite mjöl och på så vis göra en bottenredning, det beror på hur ambitiös man är.

Stoppa i en lagom stor bit ädelost i kastrullen och låt den smälta försiktigt, den ska inte koka.

När den är smält välter du i creme fraiche.

Smaka av med salt och peppar.

När pastan nästan är klar häller du i broccolin i såsen.

Sedan äter du pastan med såsen på!

Mums!

http://www.recipetips.com/images/glossary/c/cheese_adelost.jpg

receptet passar inte folk som inte gillar sådana här typer av delikatesser...
Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Svar - Tack så mycket =) detsamma!

2008-04-24 @ 19:25:50
URL: http://www.tgif.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0