Père Lachaise och luxembourg trägården

Har haft en mycket trevli dag med Anna idag.

Vi började med att gå till Père Lachaise, en stor kyrkogård i 20e, där bland annat Edith Piaf, Jim Morrison och Oscar Wilde ligger.

Eftersom vädret var så fint så tog vi oss sedan ner till den härliga stora, något överbefolkade luxembourgträdgården, där vi hängde hela eftermiddagen i solen och bara chillade och snackade. Det var mycket härligt.

Jag är röd som en kräfta över halva kroppen dock, inget solskydd hade jag och solen lyste starkt idag må ni tro.

image162

Här är en bild jag tog på den vackra kyrkogården. Gravarna var oerhört stora, och stod oerhört tätt, inte alls som på en svensk kyrkogård. Många familjer hade små "hus" med färgat fänster och gargoyler och grejjer. Riktigt maffigt att se faktiskt.

Kommer bilder på lite kändare gravar när jag gjort i ordning dem... Håll ut!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0