Vad jag gjorde i tisdags

I tisdags var sista dagen jag jobbade innan jag fick lov.

Det var även första dagen jag jobbade efter att jag fått reda på nyheten.
Den natten sov jag ca 2 timmar, även om jag låg i sängen i nästan 10. Och att sedan gå upp, vara glad och positiv mot barnen, leka med dem, ha tålamod med dem var bland det svåraste jag någonsin gjort.

Men det gick.
Familjen vet fortfarande inget om vad som har hänt. Barnen behöver inte veta, och eftersom de skulle på semester så ville jag inte att föräldrarna skulle veta så de fick en sådan downer att tänka på under semestern, eller så att de behövde vara oroliga för mig.

Annars förflöt tisdagen ganska smärtfritt, vi hade ett späckat schema hela dagen, så det var inte svårt att underhålla barnen.

Först var det att springa ner till bageriet och köpa croissants till frukost.

Sedan lite spela dator tid för barnen.

Sedan iväg till en större stad i närheten där vi åt lunch på McDonalds.

Sedan var vi på bio och såg den franska filmen Disco.

Sedan var det varsin glasstrut och en promenad genom slottsparken.

Sen bar det av hemåt igen, och efter lite lektid så kom föräldrarna hem.

Skönt det. Vet inte om jag hade klarat av en dag där jag var tvungen att hitta på saker att underhålla dem med.
Kommentarer
Postat av: Louise

Åhh.. Tack så mycket! :D
Din är också tuff!

2008-04-24 @ 18:45:15
URL: http://rosaochfluff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0