Ett stort avslöjande.

Mkt som händer de kommande veckorna.

Som jag nämt tidigare är det stora saker i görningen, nyheter av alla värsta grad.

Egentligen är det två stora, för mig väldigt spännande nyheter.

Detta gör att jag har massvis att göra de närmsta veckorna, kanske till och med månaderna.

Här kommer den första.

Jag ska börja plugga i höst. På stockholms universitet. Till socionom. Och dessutom en kvällskurs i franska.

Så idag har jag tillbringat morgonen med att förgäves försöka hitta litteraturlistor, tider för registrering, platser och diverse andra bra att veta grejjer.

Här kommer den andra, och den största.

Jag ska flytta hemifrån. Ska hyra min mors lägenhet i andra hand. En etta på 26 kvadrat mitt på kunsholmen. Jag flyttar in om mindre än 20 dagar. Får nyckeln den 25-26.

Det är ingen tid alls kvar. Lägenheten, som jag inte sett sen jag var 15 eller så, är redan fullt möblerad, med fungerande kök och liknande. Så det blir inte en stor flytt på det sättet.

Men det ska bli otroligt skönt att inte bo hemma.

Jag kan berätta för alla er som undrar att det är väldigt jobbigt att bo hemma. Det tyckte jag redan innan Frankrike. Men har man väl flyttat hemifrån en gång, så är det sjukt mycket jobbigare att komma hem igen. Att behöva rätta sig efter andras tider, berätta var man är, när man kommer hem, inte bara kunna komma och gå som man känner för. Nej, det ska bli sjukt skönt att få stå lite på egna ben.

Jag känner mig så otroligt vuxen.

Ibland är det bra att vara Ingeborg!
Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Hehe, nja ... superstark är jag inte :)



Ha en nice kväll!

2008-08-11 @ 17:39:33
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jo det är det :)

2008-08-11 @ 18:20:57
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: EgoElin

Woohoo..sicka grejjer.

Å bo hemma ä veeerkligen jobbigt efter å ha bott själv. Jag bodde ju hos pappa å min lillebror två månader i vintras..huuuu!

2008-08-12 @ 07:36:54
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Hillan

Vilka roliga nyheter :) Jag ska också läsa till socionom, men med inritning på ålndrande och funktionshinder, i höst och att flytta hemifrån...ja det är himla skönt, det tyckte jag också. Det är så jäkla skönt att kunna stå på gena ben och att verkligen känna att man klarar sig själv och så är det verkligen skönt att slippa rätta sig efter andras tider. Man känner sig så vuxen när man flyttar hemifrån. Kramar

2008-08-12 @ 11:01:30
URL: http://hildurrr.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0