Sweeny Todd

http://moviepatron.com/blogimg/jul07/sweeny.jpg

Sweeny Todd
The demon barber of fleet street

Filmen handlar om en barberare, som lever lyckligt i London med sin fru och sitt barn, tills en domare som gillar frun kommer och förstör allt. Efter 15 år till sjöss återvänder han till London, för att hämnas, och få ro i sin själ.

Det är Tim Burton (A nightmare before christmas, Charlie and the chocolat factory) som gjort filmen, och han är en av mina absoluta favoritregissörer. Precis som med de flesta av hans filmer är den här lite konstig, tar oväntade vändningar, och visar saker ur ett annat perspektiv än vanligt.

Filmen är en musikal, baserad på musikalen med samma namn. Det är en blodig historia, och om man inte tål blod är det verkligen inte en film för dig. Johnny Depp är inte riktigt lika bra som vanligt, hans karaktär var visserligen välspelad rätt igenom, men man kände igen lite för mycket från andra karaktärer han tidigare spelat. Helena Bonham Carter var dock bra, och det var kul att Sasha Baron Cohen var med.

Ett extra plus för att skådespelaren som spelade slingersvans och skådespelaren som spelade snape (i harry potter) spelade onda bundsförvanter i filmen. Det ger nog lite extra plus hos alla oss Harry Potter-älskare.

På det stora hela var det en bra film, som jag verkligen kan rekommendera. Den blir varken långtråkig eller förutsägbar, utan bjuder på nya vändningar hela tiden. Men det är inte den bästa filmen som Burton gjort.

Men den är klart sevärd. Jag kan nog tänka mig att se om den i framtiden.
Kommentarer
Postat av: Sweet 16´s blogg

oj, den filmen vågar itne jag se, haha!

2008-03-19 @ 10:16:59
URL: http://performance.blogg.se
Postat av: Ebbe

Jag vill verkliegn verkligen se den. men alal mina kompisar är skiträdda för blod och annat. Funderar på att ragga upp ngn okänd främling som får se den med mig ;)

2008-03-22 @ 18:49:12
URL: http://lillebrorjonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0