Världens härligaste vecka

Hela veckan har varit så bra. Så eftersom jag inte bloggat om den kommer här en redogörelse.

Måndag:
Barnen var lediga, jag barnvaktade med hjälp av Stephane så allt gick superbra.

Tisdag: Var på versaille med Jenny och min fransklärare, mycket trevligt. Jobbade superlite.

Onsdag: Jobbade massor, men det var en ovanligt enkel onsdag.

Torsdag: Jobbade, det gick bra på franskan, blev bjuden på sushi till middag av mamman. Missade dock en avskedsest för en kompis, vilket var en bummer, men det var trots allt en bra dag.

Fredag: Mina älskade vänner Rebecka och Evelina kom hit! Jag har smugit mig in på deras hotellrum och bott där med dem hela helgen, så det har varit ashärligt. I fredags var vi först och tittade på sacre coeur, sedan gick vi och käkade lunch, sedan åkte jag hem och jobbade i fyra timmar, innan jag åkte tillbaks in och det blev fest. Förade hos Jenny, en snabbvisit på PopIn som var helt överfullt, och sedan T som vanligt.

Lördag: Shopping, shopping, shopping. La fayette. Hallarna. Plånbok tom. Vi tittade på Notre Dame, och det kom ett hälregn så vi blev fullkomligt dyngsura. På kvällen bjöd de mig på middag, sötnosarna, på en jättebra fransk restaurang vid gare du nord. Bland den bästa maten jag någonsin ätit. Fick en crepes suzette för första gången, det var sött men gott.

Söndag: Marknaden i montreuil tills det började regna. Sedan var jag tyvärr tvungna att överge Rebecka och Evelina för att gå och möta en tjej som heter Sofie och kanske ska ta över min plats i höst. Hon skulle träffa familjen, så jag åkte hem med henne, berättade om jobbet, var med på "intervjun" och visade runt henne i huset, och körde runt lite i området.

Nu ska jag duscha och sen måste jag göra mina franskläxor.

See ya later!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0