Tatuering

Jag tror inte det finns någon som fäljt min blogg länge som inte insett att jag är intresserad av både tatueringar och piercingar.

Trots det har jag inte så många. Ingen tatuering. Sex hål i öronen sammanlagt, och ett i läppen.

Oftast beror det på att jag är feg. Inte vågar chansa, för tänk om jag ångrar mig.

Men en tatuering jag har tänkt på i över ett år nu, på ett ställe där jag velat tatuera mig ännu längre börjar äntligen ta konkret form. Jag har hittat ett motiv, som jag gillar, helt enkelt.

Ska börja spara pengar, och hitta en riktigt bra tatuerare bara så är det nog klart sen.

Jag tänkte alltså ha den här på revbenen (ska tydligen gör skitont), på sidan, ganska högt upp, men inte upp i armhålan. Typ där behån går (fast den kommer vara större än behåbandet).



Jag vill ha den i ungefär den här storleken. Lite mindre spröt (eller eventuellt inga bollar på spröten) i varje blomma så det inte blir plottrigt. En mindre framträdande grön färg skulle också vara bra.

Jag vill helt enjelt att rosa ska vara "den enda" riktigt framträdande färgen, utan att det ser ut som godis eller blaffor.


Jag gillar den för att den är realistisk. Körsbärsblommor är något jag alltid älskat, fråga bara min pappa, som jag för tre år sedan tvingade att köpa ett körsbärsträd åt mig bara för att det några år senare skulle finnas körsbärsblommor hos oss. Symboliken i både kinesisk och japansk tradition är något jag verkligen kan ställa mig bakom dessutom.

Och om inte annat är den väldigt vacker.

Eftersom den kommer sitta på sidan är det inte heller jättefarligt om jag någon gång  framtiden skulle bli gravid (det är visserligen känsligare än t ex vader och armar) men ett av de bättre ställena på själva kroppen. Självklart förändras tatueringa med att man går ner och upp i vikt (jag har läst på) men det är en risk jag är villig att ta. Tar man hand om sig själv och sin tatuering ska det inte hända. Går jag inte upp jättemycket i vikt är det ingen fara, och smörjer jag in den regelbundet, blir huden mer elastisk och får svårare att förändras. Dessutom sitter den för högt upp för att vara i riskzonen för stretchmarks och bristningar.

Så ni ser. Det här är verkligen något jag tänkt på. Jag hoppas bara att jag inte fegar ut.

Någon som vet om en bra tatuerare i stockholmstrakten, som gör den här typen av arbete?

Kommentarer
Postat av: PaxY

Oj, nice! Lycka till i tatuerar-jakten!

2008-11-20 @ 10:05:46
URL: http://paxy.blogg.se/
Postat av: Louise

Är inte stretchmarks och bristningar samma sak?

2008-12-24 @ 21:37:33
Postat av: Anonym

jalla kompis,lägetjaoo?

2011-04-15 @ 20:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0