Bartömningen

Så nu kommer hela den långa berättelsen. Följd av bilder.

På fredag eftermiddag åkte alltså jag och Rebecka ut till vår kompis Ida, på möja. Väl där mötte hon oss och skjutsade hem oss på sin flakmoped.

Efter det så gjorde vi lite tacos hemma hos henne, och drack cider och åt middag. Mycket trevligt. Hennes syskon var där också, trevliga typer, även om hennes brorsas kompis inte var fullt lika trevlig.

Efter middagen, en liten drink och lite guitarhero hoppade vi i alla fall i båten, och begav oss mot Ingmarsö. Idas storebror körde båten dit, då var han fortfarande nykter. Men ungefär halvvägs fick han för sig att han skulle ha sig en grogg. Men då jävlar blev det fart i gumman. Jag har nog inte låtit så arg sen Ella höll på att bli påkörd. Han fick alltså ingen grogg.

Så var vi framme vid Ingmarsö, där vi även mötte upp deras pappa, och massa andra kompisar. Sen var det drinkar för hela slanten som gällde. Det var ju så billigt och trevligt. Jag och Rebecka dansade en massa. Med varandra, med oss själva, med idas brorsa och hans kompis, och Rebecka dansade även med en aggro fyllehagga (det var kul att titta på!).

Nån gång efter midnatt började det bli dags att bege sig hemåt. Idas storebror och hans kompis var nu helt väck. Idas brorsa vägrade komma, alla försökte hämta honom misslyckades. När hans kompis försökte övertyga honom om att komma knuffade han honom i vattnet från bryggan. Sen drog han upp honom igen.

Till sist fick vi i alla fall på alla på båten, och Idas lillebror körde hem oss. Hela båtresan ägnades åt att försöka få brorsans blöta kompis att ta av sig sina jeans, få på sig en filt, stanna inne i båten, och framför allt få tag på hans mobil och plånbok för att se att de fortfarande var kvar. Det var dem, även om mobilen var körd.

Vi tjejer skulle gå av tidigare, för att ta flakmoppen hem som stod på en annan del av ön. Men då klev idas fulla bror också av. Han fick inte plats på moppen. Så vi åkte hem, och sen fick jag och ida åka tillbaks två km på moppen och leta efter brorsan. Vi hittade honom inte. Så vi ringde honom, och han sa att att han satt i ett garage. Han skulle vänta där, så vi skulle komma och hämta honom. När vi kom dit hade han vandrat ut på en åker eller nåt. Till sist hittade vi i alla fall varandra, och åkte hem, medan han och jag satt där på flaket. Han sluddrade osammanhängande saker, och jag narrade honom utan att han fattade det. Ganska kul!

Väl hemma tillbringade jag, Ida och Rebecka drygt tre timmar, till klockan sex på morgonen, och pratade skit. Pratade av oss om allt, delade gymnasieminnen osv. Riktigt härligt.

Sen sov vi. Gick upp vid elva, åt frukost, tog båten hem, bussen in mot stan, mötte upp farsan, åkte hem till honom, käkade middag och åkte hem och sov.

Här kommer bilderna:

Jag och en cosmopolitan (vilken lyxdrink!)



Jag och Rebecka delar broderligt på ett glas vin



På flakmoppen när vi letar efter Idas brorsa



Morgonen efter hittade jag Idas brorsas sparkcykel. Den var kul. Och gul.



Den lyxiga maten mina päron bjöd på. Vegoschnitsel, potatismos, bön och tomatsallad. Mums.



På vägen hem hittade jag något av det absolut roligaste man kan hitta i skogen. Röksvamp.



Det hela var en mycket bra helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0