Massvis med saker

Sådärja. Nu är vi hemma igen efter en tripp till Theos mamma där vi bland annat hämtade ett skrivbord med stol och hurts, två par skor, två tavlor och ca 750 m sladd. Or so it feels.

Theos mamma hade även varit i Indien på affärsresa nyligen, så vi fick med oss massa spännande kryddor och indiska snacks och liknande. Hon är snäll hon.

Lägenheten börjar verkligen ta form nu, och vi har en ganska bra plan över hur vi ska möblera. Det är en etta, så man måste tänka på att hitta bra lösningar för hur allt ska gå in. Soffan vi har nu ska ut, eftersom vi har hittat äckliga pälsängrar i den, förbannade smådjur, och antagligen kommer en ny komma in.

Dessutom sover vi på madrasser på golvet för tillfället, men då min farbror och faster ska flytta i oktober, så har jag flörtat till mig två nittiosängar gratis, som ska in.  Bilder kommer så fort jag laddat kamerabatterierna.

Jag verkligen älskar att ha en "egen" lägenhet att inreda, även om min ekonomi inte riktigt tillåter allt jag vill göra. Men att kunna ha de tavlor jag vill ha, skafferiet arrangerat som jag vill, med enbart saker som jag äter och vill ha. Det är jätteroligt!

Det jobbigaste är dock att lägenheten är så grå. Grå väggar, grå köksluckor, endast avbrutet av vita dörrkarmar runt gråa dörrar och en grå matta är lite deprimerande. Försöker motverka med så många färgglada tavlor och färgglada påslakan och liknande som möjligt, så det inte ska kännas som en institution, och nu börjar det verkligen likna något.

Nästa gång min mamma eller Patrik (som ju är mina hyresvärdar) kommer hit kommer de nog få en positiv överraskning. Eller börja gråta för min stil är så olik deras, men det är deras problem.

Jag är nöjd och det är det som räknas!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0