Tillbaks i Stockholm, mätt och belåten!

Jajamensan, så är det serru!

Fick gå upp redan 05.45 imorse för att hinna med tåget från Lund som gick halv åtta. klickan 11.20 satte jag åter ner foten i stockholm, and i felt good!

Sen bar det direkt iväg till skansen. Svisch, Svisch, ingen rast ingen ro. Med resväskan på släp klämde jag in mig på 47an och åkte dit, gick in och hittade min familj, plus mina gudföräldrar med barn. Vi äter julbord tillsammans varje år, och idag var det dags.

Soliden vart det.

Men innan dess hann jag faktiskt kolla på marknaden i ett par minuter. Lyckades till och med få med mig mellanbrorsan upp och dansa runt granen med alla småttingar. Det var askul. Räven raskar över isen och allt! Mors lilla kråka också! Så kul jag hade!

Sen åt vi och åt vi och åt lite till.

The image ?http://www.vindhem.com/images/julbord_bild2.jpg? cannot be displayed, because it contains errors.
Bild: google, inte från solliden

Som ni kanske vet så är jag vegetarian, äter varken kött eller fisk. Om man tar bott köttet och fisken från ett julbord finns det inte så mycket kvar, därför blir mina julbord oftast ganska enformiga.

Potatis med gräddfil och lök, rödbetssallad, kanske grönsaker, diverse ostar och efterrätterna förstås. Det är i princip det enda jag kan lita på att få äta när jag går på julbord. Men här hade dem en quinoasallad, en bönsallad, en tomatsallad och en grönsallad med skitgod dressing att dryga ut det hela med. Så mycket mat som jag äter har jag inte sett på ett julbord sen jag blev vegetarian.

Så jag är ganska nöjd. Misstänker dock att jag kan ha ätit min egna vikt i mat, och att jag snart kommer börja må illa.

Låt oss hålla tummarna för att det inte händer!
Kommentarer
Postat av: Hillan

Gott med julbord, kul att det fanns så mycket vegatariskt åt dig. Kram

2007-12-16 @ 23:50:15
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0