Sexdebut!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=667680

Om någon undrar så sitter jag och försöker bättra på min allmänbildning genom att läsa DN. Det går rätt bra, men slutmålet är ändå serierna.

Hurosmhelst var det här en ganska intressant undersökning, som jag egentligen hade velat se mer av. Jag tycker att man hela tiden hör femton, sexton åringar i sverige, ibland yngre än så, klaga på att de inte blivit av med oskulden än, hur pisamt det är, hur alla deras kompisar gjort det.

De flesta av de kompisar ljuger. 16-17 är snittåldern för att bli av med den i Sverige, några är yngre, några äldre. Att vara oskuld är ingenting att skämmas över, snarare något fint, det tyder på självrespekt, och att man inte gör det för att man borde. Det finns inget värre än det.

Här upptäcktes ju också att Sveriges debutålder är låg jämfört med många andra länder. Jag förstår inte vad alla stressar så för. Man ska inte göra något man inte vill, vänta tills man är redo, mogen, vill för att man själv vill, inte för att ha något att skryta för polarna om.

Och använd kondom!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0