barnhysteri

Det har hänt igen. En gång till. Jag står inne på indiska, tittar på något, minding my own buissnes. En liten pojke kommer springande. "mamma mamma!" Han har sett fel och tror att jag är hans mamma.

Två gånger på två dagar! Vad är oddsen?

När jag kom till jobbet för en halvtimme sen var min arbetskamrat där. Hon fick barn för tre veckor sen och barnet var med. Jag såg barnet. Jag brukar inte bli sådär "tjejig", men nu blev jag det. Jag kunde inte låta bli, jag var tvungen att åma mig och kråma mig och påpeka hur små fingrar hon har. Jag gör aldrig det annars, men inte ens en knivmördare hade kunnat stoppa mig idag.

Jag tror tecknena försöker säga något. Jag kanske ska bli mamma snart. Nån kanske tycker det. Jag blev faktiskt lite sugen, trots min ringa ålder. Det kanske är ödet.

Jag berättade om händelserna och min hypotes för min kompis. Hon hade varit och köpt byxor. Mammabyxor. Hon är inte gravid. Det måste vara ödet.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0