Julklappar

Är det bara jag som redan börjat fundera och leta efter julklappar till mina nära och kära?

Egentligen gillar jag inte julen. Den känns så påklistrad. Nu måste jag gå och köpa presenter åt folk, för annars anses jag otrevlig, och ge det till dem.

Eftersom jag inte anser mig vara kristen, utan snarare ateist, kan jag heller inte skylla på det. Födelesedagar kan jag förstå, då firar man åtminstone någon verklig levande person för att man gillar den, och inte alla man känner för att man måste.

Men jul? Överreklamerat. Försökte skita i julklappar ett år. Köpte inga, ville inte ha några. Det slutade med att alla tyckte att jag var jobbig. Jag, som försökte göra julen något billigare, och med 100 saker mindre att tänka på, var den jobbiga.

Eftersom detta är min åsikt försöker jag motverka detta genom att planera mina julklappar. Ge saker som jag verkligen vill ge till någon, som är uttänkt, personligt och roligt att få. Bättre än att bara ge random grejjer för att man ska ge.

För jag älskar att ge bort presenter. Till folk, men för att jag vill, för att jag hittat något bra. Jag vill inte bli tvingad.

Idag kom jag i alla fall på den ultimata presenten till min Mamma och låtsaspappa.
Jag är stolt.

Kan dock inte skriva vad det är eftersom de båda läser bloggen (hej hej).

Men nu vet ni. Nu har ni något att vänta på!

Hur går det med era julklappar? Eller kör ni utan?
Kommentarer
Postat av: Hillan

Jag har faktikst börjat tänka på julklappar redan nu, även om det känns lite tidigt än. Jag gillar också att ge presenter, men inte om någon tvingar en att ge det. Själva tanken måste kännas bra...

2007-11-05 @ 19:02:54
URL: http://hillansplace.blogg.se
Postat av: johanna

Håller med dig, det är jobbigt att känna pressen på sig att man måste lägga ut hela den sparade kassan på julklappar som inte ens känns rätt att ge, bättre att ge en present när man hittar något perfekt, men då blir folk så himla förvånade och pressade när man ger dem en present för ingenting.

Annars är jag en riktig julnörd och fullkomligt älskar julen och allt där till, ska härma dig och börja fundera på de perfekta presenterna. God Jul, när vi ändå är i farten!

2007-11-05 @ 19:21:35
URL: http://krokodiler.blogg.se
Postat av: Elin

ja, man blir lite sugen allt..fast jag har ju som sagt redan en å vet hur ont dä gjorde..men man lixom förtränger ju dä =) julklappar ja, jag har faktiskt köpt en idag..men dä ä många många kvar..dä känns lite hårt :S

2007-11-05 @ 19:22:07
URL: http://egoelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0