Ost och kex

För en stund sedan kom min låtsasmamma in och skrek något konstigt om en byrå. Som var tung. Så då åkte pappa på att bära den istället (jag gömde mig i ett hörn).

Det kom med hennes bror och hans son, vilket alltså blir min halvkusin. Självklart skulle de få kaffe. Man kan ju inte få besök utan att bjuda på kaffe, inte ens om man har en dotter som har fula mjukisbyxor och inte borde visa sig offentligt. Sånt tas inte hänsyn till här i skogen.

Men det är ok. Dom var bara lite smutsiga i alla fall så..

Hursomhelst kom korsika-delisarna fram. Den konstiga osten som smakar svett men trots det är god, spriten med laktistsmak och den äckligt luktande skinkan och korven som min far är så förtjust i. Och för ungefär tionde gången var jag tvungen att genomlida 45 minuter av att min pappa grundligt genomgår deras Korsikavistelse.

Jag hoppas verkligen det var sista gången jag hörde den berättelsen. Det börjar kännas som om det var jag som var där.

Nu luktar huset äcklig Korsikaskinka. Den luktar som hund ungefär.

Men kvällen blev åtminstone inte helt händelselös...


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, verkligen! Dä ä bra bakis-musik =)

2007-11-06 @ 21:10:09
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: Hillan

Tråkig när folk bara tjatar om samma saker hela tiden...

2007-11-06 @ 21:20:10
URL: http://hillansplace.blogg.se
Postat av: Annika

jo nu får man passa sig som fan för läsk ahahaha.
Tråkigt att ditt hus luktar illa av ost o skinka...blä

2007-11-06 @ 21:32:59
URL: http://Ysolla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0