Äntligen sittandes på jobbet

Det är så jobbigt det där med att enda chansen att hinna i tid innan banken stänger är att vara där klockan ett. Bankmötet tar en halvtimme. Jag börjar jobba klockan 6, och hinner inte hem emellan. Jag har knappt några pengar (eftersom allt sparas inför flytten och studentlitteraturen), och jag hinner inte hem emellan. Så jag har gått omkring och tittat på diverse fina saker jag inte har råd med hela eftermiddagen.

Hursomhelst gick det bra på banken. Dem hade något slags "studentpaket" som verkade mycket fördelsaktigt. Bland annat får jag min internetbank och VISA-kort gratis under studietiden, har rätt att låna upp till 25000 med bra villkor och en kundtjänst dygnet runt. Det skaffade jag på en gång. Antar att det finns liknande på de flesta banker, men jag är inte så insatt.

Bytte ut mitt maestro mot ett VISA när jag ändå är i farten. Funkar på massvis med fler ställen. Plus att nu när jag ska bli "vuxen" och klara mig själv kan jag ju inte springa runt med enbart ett ungdomskort heller. Det vore ju jättedumt!

Bara som en brist på min självdisciplin måste jag erkänna att två saker blev köpta idag. En av dem hade jag dock planerat på att köpa så det är ok. Men ett par solbrillor på Indiska råkade åka ner i väskan också. Som tur är kostade de bara 20 spänn, men är ändå lite besviken över att jag inte kunde hålla mig. Men de var faktiskt skitsnygga!

Jag misstänker starkt att jag för tillfället sitter och försöker övertyga mig själv om att jag inte alls är sådär svag, och att det inte var ett så farligt köp. Men vad har jag för självdisciplin egentligen?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0