Ännu mer REA

Herregud, man kan ju tro att jag fått shoppingdille.

Det kanske jag har också, när jag tänker efter.
Till mitt stora förtret har jag ju en förkärlek till att omoraliskt strö pengar på klädesplagg jag inte egentligen behöver trots att världen svälter. Och skor ska vi inte ens prata om...

Det är inte alltid lätt att vara jag, förstår ni kära läsare.
Jag älskar nämligen kläder och skor, och allt som hör till. Jag tillhör den sorgliga skaran som kallar "shopping" för ett intresse.

Men så har jag ett samvete också. Jag vet att mössan jag köper har färgats med färg som släpps ut i nåt vattendrag och förgiftar människors dricksvatten. Jag vet att skorna jag köper är ihopsydda av stackars små barn som inte har ett annat val än att jobba. Jag vet att tröjan tär på miljön, och att vi redan nu lever på lånade resurser.

Som tur är vet jag också att jag just idag inte har köpt något som jag inte behöver. Och att om jag inte köpte kläder av de stackars små barnen skulle de inte ha några jobb och svälta ihjäl istället. Vilket är nästan lika illa.

Medvetenhet är första steget mot förändring. Jag anar nyårslöften på den här punkten.

Nu ska jag dock sätta på mig mina nya träningsskor och skutta runt här på jobbet en stund, testa dämpningen och greppet i dem lite, och njuta av att jag inte längre är Bambi på hal is när jag tränar.

Och så ska jag njuta av att det är två dagar kvar till nyår och fnula ännu mer på mina nyårlöften. Tror bara jag har ungefär 10 stycken hittills...
Kommentarer
Postat av: superstar

Hoppas jag oxå hahaha... ;)



Bara 10nyårs löften? Det e jh strålande, ju fler man har desto lättare att pricka in att man fixat något oxå! =)

2008-12-29 @ 18:55:31
URL: http://mittlivsomsuperstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0