Julklapp till mig själv!

Var ute och tittade lite på mellandagsrean i mina trakter idag, och hittade en mycket fin present till mig själv.

Den var visserligen inte på rea, men den var bra ändå.

Köpte nämligen en olivolja på olja och vinägeraffären nere i västermalmsgallerian.

Olivoljan heter Frantoia, eftersom den är gjord på den oliven. Fruktig och härlig i smaken är den också.

http://svt.se/content/1/c6/23/70/80/olivolja440.jpg


Den kommer passa utmärkt i salladsdressingen jag ska göra till middagen. Jag älskar såna här saker!


Uppdatering.

Googlade lite på frantoia och det verkar inte finnas en oliv med det namnet. Däremot verkar det vara en blandning av ca 30% Nocellara del Belice , 30% Ogliarola och 40% Biancolilla som tillverkas på sicilen.


I affären sa de att olivsorten hette så, och att den tillverkades på sicilen, så de hade i alla fall rätt om hälften. Hursomhelst är det en jättegod olivolja!

Kommentarer
Postat av: Ida

Julklappar till en själv är alltid de bästa =) hihi!

2008-12-28 @ 16:09:36
URL: http://chictbyida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0