Julstämning

Julen närmar sig. Nu, äntligen, börjar jag få julstämning. Bara två julklappar kvar att fixa...

Idag har jag för första gången i år fått lite julstämning. Detta på grund av att jag stått och slavat (eller lekt, beroende på hur man ser det) i köket för att förbereda inför julen hela eftermiddagen.

Tyvärr kan jag inte dela med mig än, då resultatent ska vara del av en julklapp.

Så jag delar med mig av en annan middag som förtärdes häromdagen istället.



Det blir inget recept, det är så jobbigt att skriva upp exakt vad jag har i, men lite inspiration!

Smaksatt ris (kanel, ingefära, gurkmeja, koriande och buljong) med en gryta på kikärtor, majs, ärtor, tomat, cashewnötter och russin, med lite yoghurt och massa vitlök och ingefära.

Supergott!

Hur bra är inte grytor med ris. Enkelt att göra. Superenkelt att göra supernyttigt. Billig mat, beroende på vad man har i. Går att variera i oändlighet.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0