Vilken dag!

Verkar bli en riktig höjdardag idag!

Började med en härlig sovmorgon. Sedan frukost framför ett par matlagningsprogram.

Träning, dags och komma igen nu efter uppehållet av diverse anledningar (ont i foten, gäster osv). Blev gymmet, med fokus på armar, axlar och rygg idag. Preces vad jag behövde.

En tripp till mataffären. Alltid lika kul att gå i stora mataffärer när man inte är stressad och kan strosa omkring. Dessutom hade de extrapris på både mozzarella, ekologiska belugalinser och ekologiska pumpafrön.

Det enda sättet för en student att äta riktigt bra och god och varierad mat är att leta efter extrapriser, och passa på när saker är billiga. Jag lusläser alltid lokaltidningarna för att veta vad som är till extrapris den här veckan, och tar alltid ett extravarv runt favorithyllan i affären, för ibland, som idag, kan man ha tur!

Nu sitter jag med en underbar smoothie på hallon och blåbär och mysar i soppan. Snart ska jag ta en dusch och sen ska jag slappa hela eftermiddagen, och njuta av att inte behöva plugga för en gångs skull. Lämnade ju in hemtentan i psykologi igår, och gruppuppgiften är planerad att göras imorgon, så allt är lugnt.

Det är ärtsoppa på schemat ikväll. Jag lade ärtor i blöt innan jag somnade igår, så snart ska jag ge mig på att göra egen ärtsoppa. Billigt, nyttigt och faktiskt jättegott!

Stay tuned...
Kommentarer
Postat av: Hillan

Jag håller med om ärtsoppan. Hemmlagad ärtsoppa är riktigt underskattat. Folk förknippar nog ärtsoppa med den de fick i skolan eller nån där vidrig korv-ärtsoppa. Kram

2008-12-04 @ 21:44:53
URL: http://hildurrr.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0