Äntligen fick jag min obligatoriska torsdagsfika!

Ja, ja , ja!

Hurra, Hurra, Hurra!

Det är nämligen så att varje torsdag så måste både jag och Jenny vänta i 50 minuter vid skolan, jag väntar iof så flera gånger i vecka, men bara en dag tillsammans med någon.

Och om man går in vid matsalen så finns där ett café. På det här cafét har de sjukt gott kaffe, och ännu sjukare goda pain au chocolat. Hemligheten är att de värmer den lite, så chokladen är lite halvsmält sådär.


 Egenligen tror jag att bara elever och lärare får äta där, men då de äldsta eleverna är 18-19 och det springer omkring 50 olika språk på den där skolan, så kan jag fuska in mig utan problem.

Inte så kul när man är ensam dock, och det är därför jag och Jenny har gjort det till en traditon varje torsdag.

Men! Tre torsdagar i rad har det skitit sig. Min grabb har håltimme och ska hem tidigare, hennes slutar senare, min slutar senare, och nån gång var nån sjuk.

Och då blev det inget skolfika på tre veckor.

Och jag saknade det som tusan! Men idag blev det av i alla fall!

http://images.jupiterimages.com/common/detail/86/23/23042386.jpg

Pain au chocolat är så jäkla gott. Och det verkligen kryllar av dem här. De säljs i bagerier, på cafér, i mataffärer, på McDonalds, överallt!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag kommer bli fet på dem.

Det är ju typ bara smör liksom. Men för tusan så gott det är!

Kommentarer
Postat av: Hillan

Pain au chocolat är asgott, har visserligen bara köpt sådana på Ica men ändå, de är säkert ännu godare i Franrike. Kram!

2008-02-21 @ 23:22:33
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0