Dagens bra och dåligt!

Idag har jag haft en produktiv dag. Har hunnit med massa saker.

Bra saker:

  • Städat + dammsugit mitt rum och badrum
  • Tvättat tre tvättmaskiner, en vit, en rosa och en med lakan och handdukar
  • Gjort mina franskläxor
  • Lagat mat från scratch till barnen, som åtminstone uppskattades av två
  • Skött mina arbetsuppgifter ovanligt bra
  • Fått barnen att lyssna lite mer på mig
  • Joggat i 20 minuter
Dåliga saker:

  • Spenderat för mycket tid framför datorn
  • Glömt ta med frukt till Alex mellan hans träningar, vilket jag hade lovat
  • Ätit både mandelmassa, chokladpudding och en madeleine. Plus massa ost. I onödan.
  • Glömt att lägga ett kort på posten.
Jag tänkte börja försöka äta litte nyttigare. Förut hade dagens matvanor inte bekymmrat mig, men så hade jag inte ätit hemma i sverige. Här är frestelserna fler, och tillfällena likaså. Så jag började äta väldans mycket.

När jag fick för mig att jag återvänt till puberteten, och få massa finnar på ställen där jag inte haft finnar sen jag var 14 insåg jag att det kanske började gå till överdrift. Nu ska jag försöka göra så att jag på lördagar får äta vad jag vill. Resten av dagarna ska jag göra mitt bästa för att inte småäta, och välja nyttigare alternativ.

I'm gonna last a week!

Kommentarer
Postat av: Hillan

Jag borde också äta bättre, eller rättare sagt mer grönsaker och frukt, och mer regelbundet. Kram

2008-02-13 @ 21:27:28
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0