Dags att fixa i ordning lite middag!

Det är skönt att för en gångs skull enbart laga mat till mig själv. Då kan jag ha på kryddor!

Blir nog resterna av tabboulhen jag åt till lunch, med nån bönröra till! Gott!

Äntligen lite proteiner!

Haha, nej så farligt är det inte. Det går ganska bra i alla fall.

Hemma är det rätt lätt.
Det är när man går ut som det blir problem.

Vegetarian är inte ens ett begrepp i frankrike, det börjar komma och bli vanligare dock. Men många vet inte ens vad det betyder.

Det är bland annat därför jag börjat äta på donken igen.
Hemma äter jag alldrig på donken, gillar inte vad de står för, vad de gör med miljön och hälsan, hur mycket det kan påverka på den internationella marknaden osv. Men här måste jag förbise sådant, annars får jag inget att äta!

På donken kan man åtminstone avbeställa köttet. De flesta ställen har inte vegetariska alternativ, eller möjligtvis en macka med ost och tomat, vilket blir jäkligt tråkigt i längden.

Igår, när vi var på marknaden, som ändå ligger i utkanten till paris, blev vi sugna på falafel. Det fanns säkert 10 olika kebabställen där, och 5 olika halalslaktare, så man kan ju gissa på att det var mycket människor med härkomst från nordafrika eller mellanöstern där.

De flesta som jobbade på kebabställena visste inte vad falafel var. Efter att ha letat i minst 10 ställen gav vi upp, och gick till donken, för där fanns det så jag kunde få ett vegetariskt alternativ.

Tråkigt men sant!

http://bbkld.com/blog/wp-content/uploads/2006/11/mcdonalds1.jpg


Här har ni en bild som jag tycker representerar mycket av det donken står för.

Plus att den är rolig...
Kommentarer
Postat av: Laaarson

Nämen ojsan här kom lite polikinlnlägg in ju=) göööt..
Nu kanske jag gör dej besviken, men va fan är falafel?? Hahah typ alfagroddar eller?

2008-02-18 @ 16:39:01
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarson

hahha jösses det måste jag
prova =) låter skitball med ärtbollar ju!!!!
Om jag inte orkar upp så kan jag ju ha den på handbollsträningen sen ju ;)

2008-02-18 @ 16:44:41
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0