Det där dilemmat!

Inatt utsattes jag för ett riktigt dilemma.

Eller inatt och inatt, imorse kanske jag ska säga.

Min väckarklocka ringer kvart i sju varje morgon, och jag går upp vid sju. Så nu vet ni det.

Men imorse vaknade jag kvart över sex och var helt otroligt kissnödig. Eftersom det var så nära tills jag skulle gå upp visste jag inte om jag skulle gå på toa eller inte.

Här är ju de tre scenarion som kan hända:

1. Jag går upp på toa, och går och lägger mig igen. Eftersom jag varit uppe blev jag lite piggare och det tar mig ca 15 minuter att somna om, vilket gör att jag enbart får sova i 15 minuter till, och sedan vaknar bra mycket tröttare och otrevligare.

2. Jag går inte på toa, utan ligger vaken i min säng i en halvtimme och lider av att vara så kissnödig att det nästan gör ont.

3. Jag går på toa, men går inte och lägger mig igen. Det säger sig ju självt, det här är inget bra alternativ. Jag missar ju en potentiell halvtimmes sömn, oavsett om den gör mig tröttare eller piggare! Jag är inte den som hoppar ur sängen så tidigt på morgonen om jag inte måste!

Usch vad jag hatar när man vaknar om nätterna!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0