Är det en boll?

Nu gjorde jag som ni sa. Jag torktumlade mina lakan. Jag ville ha dem torra och fina fort, så jag skulle kunna sova i dem.

Såhär såg de ut när de kom ut ur torktumlaren:

http://www.sport-fritid.nu/catalog/images/701536.jpg

Eller i alla fall nästan. Enda skillnaden är att detta är en lacrosseboll (enligt google) och den jag fick var en lakansbomb.

Det tog mig flera minuter att nysta ut den. Lakanen hade verkligen slagit en knut på sig själva.

Dessutom låg underlakanet i mitten, blötare än när jag la in den. Det måste vara nån motsatt centrifugalkraft som puttade in allt vatten i underlakanet.

Det hänger över min handdukstorkare nu. Tänk om det inte är torrt tills jag ska sova!?

Om jag fortfarande är sjuk imorgon för att jag sovit för lite, då skyller jag på er!

Att det ska vara så svårt att tvätta några tygbitar...
Kommentarer
Postat av: Elin

Dä gäller å passa så man inte lägger in för många i en rätt liten maskin bara..på jobbet har vi sån tookstor tumlare där man kan slänga in supermånga..men dom klumpar se ibland å man blir tookig!
=)

2008-01-28 @ 23:03:56
URL: http://egoelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0