Barnen blev sena och bilen är trasig!

Det är dock inte så farligt som det låter. Barnen blev en kvart sena imorse, men det var ingens fel. Det var tre gånger så mycket trafik som det brukar vara. Vi åker samma tid varje morgon, och då är vi framme ca 10 min innan skolan börjar. Det gick inte att förutse att det skulle ta 25 minuter extra att åka idag.

Men det känns ruttet ändå!

Dels var det ovanligt mycket trafik, men så var det en annan grejj också. Egentligen ska jag åka på en riksväg för att ta mig till skolan, men den är det alltid kö i på mornarna och kvällarna, så jag åker på småvägar genom små byar för att det går fortare. Men i infarten som jag brukar ta, som är den sista man kan ta, så håller de på med vägarbete, så den var avstängd. Då var jag tvungen att åka in på riksvägen 100 m tidigare, och det gjorde att det tog nära på 10 minuter extra!

Skönt att få avreagera sig lite. Det är så jobbigt att sitta i kö tycker jag.

http://www.svt.se/content/1/c6/82/16/01/klimat_380.jpg

När jag väl kom hem efteråt var allt bättre dock. Nu har jag ätit en god frukost, och lyxat till det med camenbert och te.

Bilen krånglar också. Den låter när man bromsar. Högt. Gnisslar. Låter sm om det är två stenar som gnids mot varandra hårt varje gång jag ens bromsar lite grann. Men själva bromsarna verkar funka perfekt. Stephane visste om det, och sa att jag inte behövde vara rädd att bromsarna skulle ge vika eller nåt, men han skulle ändå åka till en verkstad med den idag. För dom låter verkligen högt, och jag tycker att det är obehagligt när bilen skriker av smärta varje gång jag bromsar...

Egentligen skulle jag åkt till Ikea idag, med Jenny och en annan svensk tjej som hon känner, men jag måste handla till familjen, och jag prioriterar att bilen ska till en verkstad.

Så måste jag till doktorn också...
Kommentarer
Postat av: Laaaarsson

haha ja du måste vara lite knäpp ;)
men de snackar inte så mycket engelska där nere va?? har hört det iaf.. Whiii helavärlden verkar ha sol =) shiiitt va göööt :D:D:D

2008-01-22 @ 14:27:18
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0