Farbror doktor

The image ?http://annn.blogg.se/images/doctor110_1172579090.gif? cannot be displayed, because it contains errors.

Japp, i eftermiddags var jag hos den franska farbror doktorn. Han hade mottgningen i sitt hus. Lustigt.

Jag kan nu meddela att jag är fullt frisk.

Efter att ha tagit mitt blodtryck, lyssnat på mitt hjärta och mina lungor, slagit mig på armar ben och hälsenor med en såndär liten hammare man har för att testa reflexer, och frågat mig diverse frågor som jag inte fattade på franska, så får jag nu gå med i friskis och svettis.

Friskis finns nämligen ganska nära där jag bor, och det är typ det enda motionsstället för vuxna människor som finns utom fina golfklubbar och sånt. I Frankrike är den nämligen inte en del av kulturen att vuxna människor tränar, och därför finns det ingenstanns att träna.

Dessutom har de ett system som gör att jag måste ha ett hälsointyg för att få köpa ett medlemskort på vadsomhelst som har med sport att göra här. Ungarna måste gå till skolsköterskan en gång i halvåret för att ens få vara med på skolidrotten.

Men nu får jag röra på mig!
Kommentarer
Postat av: Anonym

Bor du i Frankrike? Vad kul :)

2008-01-22 @ 20:35:20
URL: http://leca.blogg.se
Postat av: Hillan

Hälsointyg är skitbra ju. Men en gång i halvåret för att få vara med på skolidrotten är väl lite väl överdrivet, tror jag...

2008-01-22 @ 22:50:01
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0