Har varit och sett mig omring!

Idag är en dag som alla andra. Nästan, jag behöver inte fixa lunch åt lilltjejen, så jag är ledig hela dagen. Men annars är det densamma.

Går upp klockan 7, hjälper till att få i ordning både mig och barnen, skjutsar dem till skolan. Sen ska jag hämta dem igen, vid kvart över 4.

Jag fick sällskap av Stephane när jag lämnade barnen på morgonen, men det var sista gången. han ville vara med för att se att allt fungerade, och att jag hittade. Efteråt körde jag hem och lämnade av honom, sedan körde jag en gång till till skolan och tillbaks, så att jag verkligen hittar, och vet vägen.

Efter att jag kom hem tog jag en liten promenad till stadcentret, eller kanske bycentret. En liten liten mataffär, ett bageri, en slaktare, post, två frisörer och lite annat. Inte så mycket. Tillbringade typ en halvtimme framför schampoohyllan, trots att den var jätteliten.

Jag visste ju inte vad balsam heter. Men till sist hittade jag en flaska som det stod på engelska på. Nu vet jag att balsam heter Aprés shampooing på franska, som betyder "efter champoot". Men jag är stolt över att jag vågade fråga kassörskan om hjälp på franska. Inte för att hin förstod så mycket av vad jag pratade om, men lite. Och jag vågade.

Friskt vågat, hälften vunnet som man säger.

Sen jag jag till bageriet och köpte Pain du Chocolat på hemvägen. Det var gott! Som en croissant med choklad ungefär.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0