Kallt i fransosernas land!

Idag är det kallt. Svinkallt.

Och blåser gör det också.

Imorse var jag tvungen att skrapa rutorna på bilen, för andra gången sen jag kom hit. Skillnaden är bara att den gången kom solen fram och värmde upp framemot dagen.

Idag har himmelen varit klarblå utan någon sol. Fråga mig inte hur det går till, men så har det varit. Ljust ute, inga moln, ingen sol. Knasigt men sant.

Och när det är så, mina kära vänner, då blir det kallt. Jävligt kallt.

Speciellt för någon som inte har med sig sin varma, varma vinterjacka, och sina vinterskor. Och som ska stå stilla i en timme. Tappade känseln i både händer och fötter och näsor och öron.

Nu är jag varm dock!

Så har jag varit på posten idag också. Och köpt frimärken. Så nu kan jag skicka hem vykort om jag skulle vilja det.

Mest är vykorten dock ägnade till gamla släktingar som inte har mail... Bah, väx upp liksom!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0