Mamie är här!

Hon verkar jättesnäll!

Tyvärr betyder hennes ankoms att jargogen ändras från en blandning av svenska och hyftsat lätt franska till enbart franska, och så länge det inte är med den minsta så ganska svår franska.

Jag hänger inte med så bra, men vänta till söndag så får vi se!

Hon verkar dock väldigt söt!

Alltid kul att få träffa fransmän som verkligen är fransmän så att säga. Både familjen jag bor hos, och de flesta av barnens kompisar kommer från familjer där ingen eller bara en förälder är svensk. Av de jag träffat av familjens kompisar är det så också.

Inte så konstig kanske, med tanke på att barnen går i en internationell skola, men olika avdelningar för olika länder. De går alltså i en fransk klass, med massa olika nationaliteter, men ibland går alla iväg till en annan klass, mina barn till en svensk klass.

Jag vet att det också finns brittisk, amerikansk, dansk, japansk och några fler länder som har grupper i skolan. Många diplomatbarn också, man kan känna igen dem, för deras bilar har gröna registreringsskyltar.

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha..jag kan behöva en bildad-stämpel på lördag. då ska jag på party mä folk jag inte känner. dom jag ska till har jag träffat en gång. resten har jag ingen aning..om jag drar kungalängden i början där kommer dom visa mej världens respekt. Haha.

Haha, ja..småland. Men vi har faktist liiite mer än skog här nere..endel har tror knappt att telefon finns här ;)

2008-01-17 @ 21:20:03
URL: http://egoelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0