Plugga franska och lägga mig tidigt!

Nu ska jag plugga franska. Ooh, så kul det låter. Vi fick ganska svåra läxor den här gången.

Egentligen kan man säga att vi får tre läxor varje gång. Vi har nämligen tre skrivböcker. En orange, där vi lär oss böja verb i olika former, och använda oss av verb. En grön där det alltid är en dialog för att vi ska få lära oss om uttal och flytet i språket, och en blå där det är blandad grammatik.

Den här gången var läxan relativt enkelt. Ett a4 att skriva av till den blå, lika mycket att skriva av i den gröna, och fortsättningen av verbet aimer (älska/gilla) i den oranga. Så det är bara den oranga där det är uppgifter den här gången, men det går nog bra.

Jag kan ju få hjälp av både barnen och föräldrarna i familjen, så det är skönt.

Ska gå och lägga mig tidigt ikväll också tänkte jag. Som ni vet är onsdag veckans jobbigaste dag, och nu har mellangrabben en kompis som sover över också. Bäst att vara förberedd...

The image ?http://robin.lapin.org/strips/250histoire-dormir.gif? cannot be displayed, because it contains errors.

Här har ni lite fransk humor att roa er med... Jag fattar dock inte riktigt det roliga själv... Och vad är det egentligen som håller upp "duken"??
Kommentarer
Postat av: Anonym

Utanför Göteborg :)

2008-01-22 @ 22:03:42
URL: http://leca.blogg.se
Postat av: PaxY

Vad handlar den där serien om? :S

2008-01-23 @ 00:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0