Snart måste jag åka!

Dags att hämta barnen igen. Sen är det återigen en eftermiddag av skytteltrafik. Första barnet till ballet, andra till basket, hämta första barnet, tredje barnet till basket, hämta andra barnet, tredje barnet till fäktning.
http://godmat.webblogg.se/images/jan2007_174_1169065369.jpg
Och så mat och läxor där emellan, men det brukar inte bli så stressigt som det låter.

Har förberett lunchen i förväg. Pastarester sen igår, och stekt varsin köttfärsbiff åt barnen, och till mig finns det veg.pastasås kvar också.

Märk att jag stekte köttgfärsbiffar.
Andra gången sen jag kom hit som jag tillagade kött åt barnen. Men det är tydligt att det inte är min specialitet, jag känner mig som en dum ko vid spisen när jag steker kött. Tror att allt blir överstekt och torrt och segt, men jag vill ju att alla farliga bakterier ska dör.

Jag vill inte ge barnen magsjuka liksom!

Bilden är hittad på google, det är inte dem jag gjorde. Mina ser inte sådär fina ut.

Däremot är de mycket jämnare i formen, men det beror på att här köper man färdiga köttfärsbiffar, som man bara lägger i stekpannan och så är det klart. Inte så mycket kryddor, men barnen dör å andra sidan om de får lite peppar i maten ens, så det gör inget...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0