Tacos...?

Jag ska vara barnvakt åt barnen idag, eftersom mamman åkt till Stockholm och pappan fäktas.

Så då ska jag laga middag till barnen.
http://www.dkimages.com/discover/previews/826/20184759.JPG
Det är ganska svårt att laga mat här. Det finns massa bra ingredienser, men inte de jag är van vid, och det har jag inte hunnit lära mig ännu. Men ännu svårare finner jag bristen på kryddor. Salt peppa och timjan, och det är allt.

Jag ville göra något gott till barnen, så jag tänkte tacos, det gillar ju alla barn, och bad pappan köpa hem lite saker.

Tacochips fanns, men där tog det slut.

Så jag måste göra egen salsa och egna kryddmixer. Visst. Sure, det hade jag lätt kunna göra hemma. Men här finns det bara peppar salt och timjan. Och så har jag efter mycket letande lyckats hitta basilika och cayennepeppar också.

Men hur gör man tacos med enbart salt peppar och cayenne? Kommer bli jättetorftigt. Hur ger man allt olika, tacoliknande smak, utan att det blir för enformigt?

Fast det kanske inte spelar så stor roll. Barnen är så ovana vid kryddor att de nästan dör om det ligger lite cayennepeppar i andra sidan av köket.

Familjen har bott i sverige i 12 år, bara bott i frankrike det senaste 1 ½ året, men har aldrig ätit tacos? Weired? I say yes!

Men jag ska råda bot på det!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0