Vad jag gjorde igår!

Glömde ju säga det, trots att jag hade en sån trevlig dag igår!

En annan mamma tog ju ella på lunchen, så efter att jag lämnat dem så var ajg helt ledig fram tills att jag skulle hämta igen!

Likaså var Jenny, så vi slog våra kloka huvuden ihop och bestämde oss för att åka och titta på de två lite mindre städerna som ligger närmre oss än paris.

För er som inte förstått det bor jag i en liten by 25 minuter utanför Paris, och närmre min by, 5 minuter med tåg, eller 10 minuter med bil ungefär, ligger poissy, och på ungefär samma avstånd fast utan tåg ligger den något finare staden St Germain en Laye.

Så där var vi och spanade runt hela dagen, och hade det mysigt. Hon köpte en mössa, och jag köpte ett par ballerinaskor. Det är visserligen fortfarande för kallt för ballerina, men de kostade bara 5 ?. Så jag är nöjd!

St germain är en stad för människor med pengar. Många familjer med au-pairer bor där, och det var mycket fint där. Poissy är mer en arbetarsrad, så det är inte riktigt lika fint där. Men charmigt på sitt eget lilla sätt.

Och när jag säger fint menar jag inte att det är fulare med städer om arbetare bor där. I det här fallet menade jag att det var färre fancy hus, färre affärer, mer nedgånget och allmännt mindre. Men de hade en fet biograf, som jag nog tänker gå till!
Kommentarer
Postat av: Hillan

Arbetarstäder är charmiga på sitt sätt faktiskt, tycker jag ;) Kram

2008-01-26 @ 12:03:37
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0