dagens mat?

Gör ett försök till, råkade glömma bort mig där i mitten.

Måndagens mat:

Frukost:

3 mackor med ost och tomat
1 glas jos

Fika:

En stor (alltså mellanstorleken på starbucks) chai-latte

Fördrink till middagen:

Lite chips
Ett glas vin

Middag:

Potatismos
Gryta med paprika, zuccini och haricots verts.

På kvällen:

En banan

Tisdag mat:

Frukost:

Två mackor med ost och tomat
1 glas jos

Lunch

Nachos med salsa och fromage frais (typ turkisk yoghurt)

Middag:

Ris
Tomatsallad


Ganska bra om jag får säga det själv. Det har i alla fall inte blivit så mycket småätande, vilket är bra!

Förövrigt kan jag nu meddela att jag lyckats hitta turkisk yoghurt. Eller nåt som är nästan likadant i alla fall. Det heter fromage frais (färskost) eller fromage blanc (vit ost).

Jag är så smart som kom fram till att det måste vara samma sak som matlagningsyoghurt. Konstigt ändå att fransmännen är så dumma att de tror det är ost? Eller är det ost, och det är vi som är dumma och tror det är yoghurt?

http://lesmetamorphoses.unblog.fr/files/2007/12/fb.jpg
Kommentarer
Postat av: Martin (videobloggarn)

lunchen lät väldigt god!

2008-03-05 @ 11:05:56
URL: http://videoklipp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0