En lyckad måltid

Idag på lunchen hände något fantastiskt.

Jag lagade en måltid som: Ingen ratade, ingen bara åt en del av ( t ex bara potatismoset), ingen var tvungen att trugas för att äta, ingen behövde en macka eller frukt efteråt. För första gången satte sig alla tre ner och åt gladeligen av min mat. ALLA TRE!

Det är stort. Den minsta är alltid så. Den andra ofta, men ibland måste man truga. Den äldsta äter typ inget.

Och nu undrar ni förstås vad det var för fantastisk kreation som jag tillagat. Och det ska jag berätta.

Det var... Ris, fiskpinnar och ketchup!

http://www.tasteline.com/document/files/mantt_fiskpinnar_222.jpg

(bild från internet, inte det vi åt).

Det roliga är dock att jag serverat fiskpinnar förut. Men då hittade jag inte fiskpinnar. Utan såna där som är precis likadana men en cm bredare. Det var läskigt, då ville de inte ha.

Men skam den som ger sig. Nu hittade jag smala fiskpinnar, och då jäklar! Tur att jag är så bestämd över att barn behöver en varierad kost, och eftersom de inte äter fisk här, så inbillar jag mig att jag måste se till att få i barnen lite fisk då och då.

Fast jag själv inte äter fisk.
Men å andra sidan är jag medveten om hur det faktum att jag inte äter fisk påverkar mig, och äter annat för att uppväga. Det gör inte barnen...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0