Hos Farmor och farfar

Var ju på middag hos Mamie och Papie igår. Det var trevligt, jag fick även träffa Stephanes bror. Fick öva lite på min franska också, vilket ju alltid är bra, även om man gör det dagligen här nere.

Mest så lyssnade jag dock. När fransmännen sätter igång ett samtal så kan jag oftast förstå lite (beror på vad det handlar om), men det är svårt att själv prata, eftersom man behöver lite tid på sig att formulera det man vill säga, så när man tänkt klart är de redan på nästa ämne. Men det blir lättare och lättare allteftersom tiden går.

Men man lär sig många ord, och uttal och så genom att lyssna också!
Franska är ett otroligt vackert språk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0