Kall mat till barnen?

Är hemma från franskan nu. Första lektionen på två veckor. Det var lite jobbigt att börja jobba igen, att gå upp tidigt och allt.

Trots att jag inte ens jobbade imorse. Det är Stéphanes sista vecka hemma innan han börjar på sitt nya jobb, så han ville skjutsa barnen till skolan. Men jag hade ju franska, så jag fick gå upp samma tid som vanligt, äta frukost med barnen, hoppa in i bilen samma tid som vanligt, köra till skolan som vanligt, plocka upp Jenny som vanligt, åka till franskan som vanligt.

Enda skillnaden var att barnen åkte i en annan bil, inte som vanligt.

Snart får jag nog in rutinen igen dock, då blir det lättare.

En annan sak som inte är vanlig, är att jag inte äter lunch med Ella idag. Nej nej. Jag har ju hoppat på mammagruppen nu. Så i stället för att äta lunch med ella tre dagar i veckan, behöva stå och titta på när hon leker en timme om dagen, förfrysa tårna en timme om dagen, så gör jag det inte.

Eller, en dag i veckan måste jag ju göra det förstås. Torsdagar blev min dag. Men då får jag fyra barn att hålla koll på, så det blir nog full rulle ändå.

En dag i veckan ska jag alltså ordna mat åt fyra barn. Fyra kräsna barn. Och eftersom jag har franska innan så kan det inte vara varm mat.

http://wintermute.blogg.se/images/barnmat_1183151436.jpg


Så jag behöver inspiration.

Vad finns det för kall mat, som uppskattas av barn? Och som är lätt att göra?

Än så länge har jag kommit på pastasallad, pannkakor och där är det slut!
Kommentarer
Postat av: Laaarsson

hehe inte så nyttig mat kanske, men såklart at ungarna ska käka glass!!!!!!! Det finsn ju ingen bättre kall "mat".. Hmmm finns det ens någon annan kall mat ?

2008-03-11 @ 08:05:55
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Ahh får la svara här också =)

Tack för färgningstipet! jag troooor jag fattar litegrann iaf haha Får la google upp det nånstans annars.

hehe min lägenhet är inte STOR.. 34 kvadrat. men va fan det räcker för mig..och billigare blir det.
Jo du erfarhet är ju bra, men min enda erfarenhet är att det var mycket jobbigare när det tog slut när man bodde ihop än det hade vart annars.
men klaaaart att du och din pojk ska ha det bra =) man måste vara positivist :D

2008-03-11 @ 08:13:19
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: wintermute

Kul att du tyckte att reklambilden för Findus barnmat skulle pryda din blogg. Fast om man nu ska hotlinka bilder så tycker åtminstone jag att det hör till god netikett att ange källan (d v s wintermute.blogg.se).

2008-03-18 @ 18:03:45
URL: http://wintermute.blogg.se
Postat av: wintermute

No hard feelings från min sida, men det finns två problem med att använda andras bilder på bloggen. Det ena är upphovsrätten, och det andra är vad som brukar kallas stöld av bandbredd. Jag tror att du för din egen skull kanske borde läsa lite om det senare, t ex på www.mistyann.se/map/index-2c2.htm
Varje gång någon tittar på bilderna på din blogg trafikbelastas de webblatser där bilderna finns. Vill du använda en bild sparar du lämpligen ner en kopia som du sedan publicerar på bloggen (efter att ha kollat med upphovsrättsinnehavaren förstås).

I all välmening /W

2008-03-19 @ 14:25:03
URL: http://wintermute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0