Min fina halsduk och ett rosa körsbärsträd

Kolla vilken bra bild jag fick till. Med min kamera. Min lilla pluttkamera. Ser ju ut som en proffesionell bild ju!

Eller är det bara jag som tycker det?

image115

Om någon undrar så föreställer bilden en väldig närbild på min halsduk. Som jag fick i julklapp av min kära mor. Den är väldigt bra, speciellt då den både går att använda som halsduk när det är kallt, och sjal när det är varmt. Hemskt praktiskt.

Den här bilden föreställer ett körsbärsträd fullt med rosa blommor precis vid barnens skola. Väldigt vacker.

Bilden är inte i samma klass som halsduksbilden, men den duger. Har faktistk ljusat upp den lite i gimp (typ som photoshop), men eftersom jag inte kan nåt om bildredigering så är det nog inte så bra. Men den såg ut som den var tagen på natten innan, vilket den ju inte var.

Känner mig dock tvingad och påpeka att det var jätteljust ute, och solsken när jag tog den. Bilden ser visserligen inte ut som natt längre, men skymningen verkar nalkas. Vilket är en lögn.


image116

Allt det här med en liten digitalkamera för amatörer.

Vem visste att jag kunde sånt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0