Musee D'Orsay

Idag bestämde jag och Jenny oss för att gå på museum. Först tänkte vi gå till Louvren, men det visade sig att där var det stängt på tisdagar, så vi gick till Musee D'Orsay istället, vilket också är ett stort konstmuseum.

Eventuellt ska vi dock till Louvren på fredag.

Jag är inte särskilt konstintresserad, kan jag inte säga, men i kortare perioder kans det vara kul, när man åtminstone kände igen lite av sakerna. Några exempel på tavlor som vi såg kommer i nästa inlägg, om min lilla dator känner för att vilja det. Till det här ville den uppenbarligen inte att det skulle vara bilder.

Efter Musee D'Orsay så promenerade vi en stund längs Seine, och sen käkade vi en sen lunch, och sedan var det dags att ta sig hemåt, för att hämta barnen från skolan och återgå till att göra våra jobb.

Musee D'orsay är ett otroligt stort konstmuseum, som ligger belägrat i centrala Paris, bredvid Seine. Det var en gång i tiden en gammal tågstation, men det finns inte kvar några spår av tåg eller så. Men själva strukturen finns kvar.

http://www.linternaute.com/imprimer/savoir/renovation-du-musee-d-orsay/image/14114.jpg
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0