Promenix och expoderane ägg!

När vi kommer hem från skolan så vill barnen ha mellanmål, och sen gör de sina läxor.

Idag ville Ella ha ägg, så Stephane lade några ägg i en kastrull och satte på vattenkokaren, och gjorde i ordning för att fixa ägg till henne.

Under tiden satt Ella och åt sina flingor, och läste en mycket intressant bok (den innehöll säkert sex hela meningar) om bokstaven Q för mig. Vi satt där i godan ro, jag stolt som lyckats få henne att göra sin läxor.

Då händer det.

Ett högt boom hörs från spisen. Jag tittar dit och ser ett halvt ägg flyga genom luften.

Stéphane hade glömt bort äggen, och därför glömt bort att slå på de kokande vattnen, så de stackars äggen låg i en skållhet kastrull, på en platta på högsta temperaturen. Om man lämnar ägg så så exploderar dem. Högt och över hela köket exploderar dom. Minst en meter upp i luften var dem!

Hursomhelst så gick det bra, och Stéphane fick koka nya ägg. Nu, några timmar senare, har jag ätit middag och ska strax träffa Matilda för en promenad.

Kommer bli trevligt. Är förkyld och helt täppt i näsan bara, så jag hoppas vi inte går för fort, för då kommer jag bli jätteanfådd! Men hon har också varit sjuk så det är nog lugnt!
Kommentarer
Postat av: Laaarsson

Fan va najs med gratis frissa då :D Mer sånt i Sverige också tack! Jag färga mitt hår igår också. Blondt på svart som vi prata om förut. Blev kanon.. Lite brunt kanske dock men det funkar =) du måste ju pröva nån gång!

hehe klart att du ska ha en lägenhet istället för bil. usch bil är bara hemskt :(

Ta det lugnt med äggen nu hörrö.. hade gött kramkram

2008-03-12 @ 08:19:17
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0